Baltymai – svarbus maisto papildas sportuojantiems

Baltymai

Baltymai, angliavandeniai, riebalai – tai pagrindinės maisto medžiagos, kurios, siekiant užtikrinti gerą sveikatą, per dieną privalo būti vartojamos tam tikromis proporcijomis. Dirbantys, itin užsiėmę žmonės net neatkreipia dėmesio į šių medžiagų reguliavimą. Didžiausią dėmesį mitybai skiria sportuojantieji. Atsižvelgiant į jų treniruočių krūvį ir intensyvumą jie balansuoja maisto medžiagų kiek per dieną. Pasak dietologų, baltymai – viena iš svarbiausių dalių, kuri turi sudaryti kasdienį mūsų maisto racioną. Kodėl būtent jie?

Baltymai mūsų organizme yra sintetinami iki amino rūgščių. Būtent jie padeda raumenų audinių atsistatymui po treniruočių. Dietologų teigimu, baltymai neturėtų būti pagrindinė medžiaga, kuri sudaro maisto racioną. Baltyminio maisto poreikis nesportuojantiems turėtų svyruoti nuo 46 g moterims ir 56 g vyrams. Besitreniruojantys, intensyvia veikla užsiimantys asmenys (bėgiojantys maratoną, sportuojantiems fitnesą ar kultūrizmą) per dieną turėtų suvartoti nuo 50 iki 100 % daugiau baltymų nei paprastas, sportu neužsiimantis žmogus, t. y. nuo 92 g moterims ir 112 g vyrams. Kuo intensyvesnės ir sunkesnės treniruotės – tuo suvartojamų baltymų kiekis per dieną turi būti didesnis, nes būtent ši maisto medžiaga padės atsistatyti Jūsų pavargusiems raumenims.

Vieni populiariausių ir geriausių baltymų šaltinių yra liesa raudona mėsa, paukštiena (be odelės), žuvis, kiaušiniai (be trynių) bei liesi pieno produktai. Jei žmogus nevalgo mėsos (yra vegetaras) geriausias baltymus gauti iš sojos produktų.
Maistas – tai mūsų energijos šaltinis, kuris kaip kuras mums kasdien leidžia žengti vis naują žingsnį į priekį. Sportu užsiimantis asmuo neturėtų pamiršti ir kitų maisto medžiagų – angliavandenių bei riebalų, kurie taip pat svarbūs mūsų organizmui. Jie atlieka svarbias funkcijas, kurios taip pat padeda greičiau atsigauti po intensyvios veiklos bei augti raumenims. Rūpinkimės savimi ir išlikime sveiki bei stiprūs.