didmeninė_prekyba_maisto_produktais3

Didmeninė prekyba maisto produktais

Šiais laikais, kai preciziškai išvystyti logistikos procesai ir kelių infrastruktūra, mes galime mėgautis maistu iš viso pasaulio. Transportavimo rūšių inovacijos taip pat prisideda prie to, kad ant mūsų pusryčių, pietų ar vakarienės stalo atsiranda vis egzotiškesnių vaisių ar daržovių. Anksčiau buvo sunku įsivaizduoti tai, kad greitai gendantys maisto produktai galėtų būti eksportuojami į kitą pasaulio kraštą. Tačiau dabar tai ne bėda: ypatingai greitai gendantys maisto produktai gali būti eksportuojami oro transportu, kuris leidžia sutaupyti begales laiko ir pristatyti šviežius maisto produktus.

didmeninė_prekyba_maisto_produktais2

Didmeninė prekyba maisto produktais, tai maisto marketingo komponentas. Maisto didmeninės prekybos procese maisto produktai yra surenkami, sandėliuojami ir transportuojami klientams: mažmena besiverčiantiems verslininkams, kitiems didmenininkams ar maisto paslaugas teikiantiems operatoriams, vyriausybėms ir kitų rūšių verslams bei įmonėms, kaip pvz.: restoranams.

Pagal „The Census Bureau’s 2007 Economic Census“ (gyventojų surašymo biuro 2007 metų ekonomikos surašymo) duomenis, egzistuoja trys pagrindinės didmenininkų rūšys:

  1. Didžiausią didmenininkų rinkos dalį užimantys – prekybos didmenininkai, išskyrus taip vadinamus trečiųjų šalių didmenininkus. Taigi, prekybos didmenininkai visų pirma suinteresuoti pirkti bakalėją ir susijusius produktus iš gamintojų ar perdirbėjų ir perparduoti tuos produktus mažmenininkams, įstaigoms ar kitiems verslams ir įmonėms. 2007 metų duomenimis prekybos didmenininkai sudarė 57 procentus maisto prekių didmeninės prekybos pardavimų. Lyginant su 2002 metais prekybos didmenininkų pardavimai sumažėjo 4 procentais.
  2. Maisto ar jo produktų gamintojų pardavimo filialai ir biurai, vykdantys maisto didmeninės prekybos operacijas, 2007 metais užėmė 23 procentus maisto didmeninės prekybos rinkos. Maisto produktų gamintojai ir patys palaiko savo produktų pardavimus rinkoje.
  3. Trečiąją ir mažiausią maisto didmeninės prekybos rinkos dalį užima brokeriai ir agentai, kurie dirba kaip didmeninės prekybos operatoriai ir perka arba parduoda atstovaudami kitus juridinius asmenis. Jiems, 2007 metais atiteko likę 20 procentų maisto didmeninės prekybos rinkos dalies. Patys brokeriai ir agentai paprastai neturi nuosavybės teisės į produktus ir fiziškai jų neapdoroja.

Dabar maisto produktų didmeninės prekybos atstovai vis dar užima didžiausią rinkos dalį.